History

De geschiedenis van Similasan

De geboorte van Similasan

1980

Similasan wordt opgericht door drie gepassioneerde Zwitserse drogisten: Armin Späni, Walter Greminger en Herbert Marty. Hun missie? De wereld gezonder maken met100% natuurlijke zelfzorgmiddelen. Zo ontstaat Similasan AG – een merk met een groot hart voor mens en natuur.

Het eerste succes

1982

Het allereerste product is een natuurlijke druppel bij hooikoorts. Al snel wordt het een groot succes. Het product vult een duidelijke behoefte in de markt. Niet lang daarna volgt een reeks nieuwe producten én internationale uitbreiding naar onder andere Nederland, Oostenrijk en de Verenigde Staten – waar zelfs een eigen dochteronderneming wordt opgericht.

Een thuis in Jonen

1991

Similasan verhuist naar het Zwitserse Jonen, vlak bij Zürich. Tot op de dag van vandaag is dit de thuisbasis van het merk, stevig geworteld in Zwitserse traditie.

Kwaliteit erkend

1995

Het merk ontvangt het prestigieuze GMP certificaat (Good Manufacturing Practice), een wereldwijde standaard voor farmaceutische kwaliteit. In datzelfde jaar wordt ook de steriele afvullijn voor oogdruppels in gebruik genomen – een primeur in de wereld van natuurlijke oogverzorging.

Groei en innovatie

2000

Met een frisse nieuwe look en een gloednieuw productiegebouw blijft Similasan groeien. Steeds meer landen ontdekken de zachte kracht van het merk.

Een nieuwe familie

2007

Similasan wordt onderdeel van de Zwitserse ondernemersfamilie Jüstrich, die het merk met liefde en toewijding verder laat bloeien. Ook het nieuwe hoofdkantoor wordt betrokken, want Similasan groeit stevig door.

Alles in eigen huis

2011

Het interne laboratorium wordt volledig vernieuwd, waardoor alle producten van A tot Z in eigen huis kunnen worden ontwikkeld en geproduceerd. Similasan biedt inmiddels een compleet assortiment natuurlijke oogzorgproducten.

Vertrouwd door miljoenen

2016

Voor het 14e jaar op rij wordt Similasan uitgeroepen tot ‘Most Trusted Brand’  in Zwitserland. Deze erkenning is gebaseerd op onafhankelijk consumentenonderzoek – een bewijs van langdurig vertrouwen.

Doorbraak in Nederland

2018

Ook in Nederland groeit het merk snel. Similasan biedt inmiddels specifieke, natuurlijke oplossingen voor bijvoorbeeld droge, vermoeide, allergische of rode ogen –onder één merk.

Een frisse blik vooruit

2025

Similasan krijgt een vernieuwde uitstraling. Het logo wordt gemoderniseerd en de toevoeging eye care benadrukt de diepgewortelde expertise in oogverzorging. De subtiele Zwitserse vlag in het logo herinnert aan de oorsprong waar we trots op blijven.

Similasan Oogdruppels zijn een medisch hulpmiddel. Lees voor gebruik de gebruiksaanwijzing.